pondělí 23. června 2014

Pozor na RK Štěstí Třebíč - podvod

Na základě své velmi špatné zkušenosti s realitní kanceláří RK Štěstí z Třebíče bych chtěl tímto článkem před touto podvodnou RK varovat všechny ty, kteří uvažují o využití služeb RK Štěstí. Kvůli podvodnému jednání majitele RK Štěstí Reného Moravce jsem přišel o několik tisíc Kč. Pokud nechcete dopadnout stejně jako já nebo dokonce ještě hůře, vyhněte se RK Štěstí Třebíč obloukem.
Původně jsem vyhlídnutý byt vůbec nechtěl kupovat přes realitku a chtěl jsem jej koupit od majitele na přímo. Když jsem ale zjistil, že prodávající je eufemisticky řečeno problémový člověk, který se rád napije a který má často problémy s Policií ČR, rozhodl jsem se minimalizovat riziko problémů a prodej realizovat právě skrze RK Štěstí z Třebíče. Asi nemusím zmiňovat, že rozhodnutí, stát se klientem této podvodné RK, mi ve finále přineslo možná víc problémů, než kdybych byt koupil na přímo.
René Moravec - majitel a makléř v jedné osobě - je kapitola sama pro sebe. Dokud jsem nesložil rezervační zálohu (=provizi pro RK), tak nic nebyl problém, všechno se zařídí a já měl pocit, že jsem se svěřil do rukou člověka, se kterým nebudou problémy a vše půjde tak, jak jste se dohodli. Tento pocit ve mě ještě umocnilo charisma, které Moravcovi nelze upřít a série těžko uvěřitelných historek o tom, jak se mu daří, že bude co nevidět expandovat do Brna, že nedávno prodal Švýcarům stovky hektarů lesa za 100 milionů euro a podobné příběhy. Kdo by ale nevěřil člověku, který jezdí ve staré Oktávce v hodnotě asi 50 000 Kč, že zprostředkovává prodeje za 100 milionů euro, že? :-)
S koupí zmíněného bytu jsem chvíli váhal. René Moravec ale cítil šanci prodat, proto neustále snižoval výši své provize (o čemž mě vždy informoval formou SMS zprávy), až se nakonec dostal na rozumnou výši, na kterou jsem mu (taktéž formou SMS zprávy) kývnul s podmínkou, že z provize uhradí všechny poplatky s prodejem spojené + poplatek za převod bytu do osobního vlastnictví (jednalo se o byt v družstevním vlastnictví).
Když došlo na podpis smlouvy, ptal jsem se René Moravce, proč ve smlouvě není nic o výše zmíněném poplatku za převod bytu do OV. Bohužel jsem se nechal uchlácholit odpovědí, že mi to samozřejmě zaplatí, že když si kalkuloval provizi pro sebe, tak s tím počítal, ale že jestli to chci mít zanesené ve smlouvě, tak že je to problém, protože jeho právník jel na dovolenou takže by se prodej oddálil o minimálně 2 týdny. Vzhledem k tomu ,že jsem na prodej docela spěchal, tak jsem vsadil na čest Reného Moravce respektive RK Štěstí, což se nakonec ukázalo jako chyba. Když jsem totiž po dokončení převodu volal Moravcovi, že byt chci přepsat do OV a že potřebuji, aby zaplatil poplatek družstvu, tak k mému překvapení dělal, že mi nic podobného nikdy neslíbil. Přeposlal jsem mu tedy SMS zprávu, kterou mi před koupí napsal a ve které jasně stálo, že daný poplatek uhradí a od té doby se mu nejde dovolat. Netřeba asi říkat, že nakonec mi nezbylo, než si nemalý poplatek uhradit sám ze svého.
Problémů, při této koupi bylo mnohem víc. Nemá cenu je ale zmiňovat (od chybějících krbových kamen, přes dlouhou dobu nedodané klíče od sklepa až po protahování termínu vystěhování). Pokud nechcete být podvedeni jako já, doporučuji vyhnout se RK Štěstí Třebíč obloukem. Ze všech těchto problémů viním RK Štěstí, protože jsem jí zaplatil nemalou provizi právě za to, že dohlédne na to, aby vše šlo jak má. Reného Moravce tyhle problémy ale příliš netrápily, on už měl svoji provizi v kapse takže já už jsem pro něj představoval asi jen zbytečnou námahu.
Mimochodem, asi není bez zajímavosti, že původně chtěl René Moravec za byt provizi ve výši 11,6 % z celkové ceny! Obvyklá výše je v těchto případech přitom asi 3-5%. René Moravec se postupným snižováním dostal na 5%, což jsem akceptoval předpokládaje, že mě nepodvede a poplatek za převod do OV skutečně uhradí.

Žádné komentáře:

Okomentovat