pondělí 14. července 2008

Google Analytics - Zjistěte Vše o Vašich návštěvnícíh

Snad každý majitel webových stránek chce vědět, kolik lidí navštěvuje jeho stránky. Většina českých uživatelů k tomu používá počítadlo Toplist.cz. Možná ale nevíte, že existuje i daleko lepší a propracovanější nástroj na monitorování návštěvnosti - Google Analytics.

Začínáme s Google Analytics
Především je třeba říci, že abyste mohli Google Analytics používat, musíte mít účet u Google. Pokud nemáte, můžete si ho vytvořit ZDE. Nyní jděte na domovskou stránku Google Analytics a přihlašte se. Tím se dostanete na domovskou stránku GA. Abyste mohli začít monitorovat návštěvníky svých stránek, musíte nejprve přidat svojí stránku do svého účtu. To uděláte kliknutím na "Přidat profil webových stránek" v levém dolním rohu stránky. Poté už jen vyplníte adresu webu a časové pásmo. Po vyplnění těchto údajů vám nástroj vygeneruje kód, který si vložíte na svoje stránky. To je vše co musíte udělat. Nyní už můžete jen sledovat statistiky svých stránek, které GA nabízí (a že jich je opravdu hodně). Do svého účtu si můžete přidat neomezené množství webů, avšak celkový počet zobrazených stránek (PageViews) nesmí přesáhnout 1.000.000 za měsíc (u všech webů dohromady). Pokud se Vám podaří překročit tuto hranici, tak doporučuji začít využívat Google Adwords, protože v takovém případě můžete mít neomezeně zobrazených stránek za měsíc.


Možnosti Google Analytics
V tomto spočívá asi největší síla GA. Měřit můžete totiž téměř vše, co Vás napadne. Počet návštěv, počet zobrazení, poměr zobrazených stránek na návštěvu, míru okamžitého opuštění stránek, průměrná doba strávená na stránkách, % nových návštěv, nejčastější zdroje návštěvnosti, nejčastěji zobrazované stránky, země ze kterých lidé přistupují na Váš web a mnoho dalších statistik a údajů. Statistiky svých stránek získané pomocí Google Analytics můžete zpřístupnit i jiným uživatelům GA. Statistiky se v GA zobrazují vždy až následující den. Tzn. že když například dnes je 14. 7., tak statistiky k tomuto dni se v GA objeví až 15.7. ráno (mezi 9.-10. hodinou).
Google Analytics toho ale nabízí mnohem více - zvláště majitelé e-shopů ocení možnost měřit konverční poměr návštěvníků na zákazníky, ale o tom zase někdy příště.

Žádné komentáře:

Okomentovat